החל ממחצית 2020 הכריזה סוזוקי ישראל על מעבר למערכות הנעה מחושמלות. למעשה, מדובר במערכות מיקרו-היברידיות (היברידי-מתון; 12 וולט או 48 וולט בהתאם לדגם) שהמנוע החשמלי בהן מעניק סיוע למנוע הבנזין במטרה להפחית מעט מהעומס ובכך לשפר את צריכת הדלק. מערכות מסוג זה משווקות על ידי סוזוקי באירופה מזה מספר שנים. 

במקביל הכריזה סוזוקי העולמית על שיתוף פעולה נרחב עם טויוטה בדגמים היברידיים, גם נטענים – סווייס מבוססת קורולה סטיישן ההיברידית; אקרוס מבוסס ראב 4 ההיברידי-נטען – שהיו אמורים להיות משווקים בישראל. 

כעת מכריזה היצרנית על תחילת שיווק מסודרת של גרסה היברידית רגילה לדגם משלה — סוזוקי ויטארה, לראשונה בתכנון ובייצור עצמי.

סוזוקי ויטארה 2022: היברידי מלא, בינתיים באירופה
צילום: סוזוקי

ולפרטים בהרחבה
מדובר כאמור בגרסה חדשה של סוזוקי ויטארה המוכר, רכב הפנאי הקטן של היצרנית שנחשף בדור הרביעי שלו בסוף 2014. כזכור, רק ביוני האחרון הוכרזה בישראל גרסה מיקרו היברידית עם מערך 48 וולט בצמוד למנוע טורבו-בנזין, המייצר 129 כ"ס ו-24 קג"מ ולתיבה אוטומטית 6 הילוכים. השילוב הזה מסדר לגרסה זו 9.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-16.9 ק"מ לליטר.

המערך ההיברידי המלא חדש לגמרי ומפיתוח עצמאי של סוזוקי. זה משלב בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר מסדרת K15C המפיק 102 כ"ס ו-14 קג"מ. מדובר בגרסה של המנוע המוכר לנו מסוזוקי ג'ימני החדש. לצד מנוע הבנזין מנוע חשמלי המפיק 33 כ"ס ו-6.1 קג"מ להספק משולב של 115 כ"ס (אין נתון משולב למומנט). לדגם הנעה קדמית וכאופציה ניתן להזמינו עם הנעה כפולה. התיבה בשתי הגרסאות היא רובוטית חד-מצמדית, ובסוזוקי טוענים כי המערך החשמלי מפצה על ההשהיה בהחלפת ההילוכים, ולכן פעולת התיבה תהיה חלקה ונעימה מזו שבתיבות מקבילות.

נתוני הביצועים פושרים למדי: 12.7 שניות ל-100 קמ"ש בהנעה קדמית או 13.5 שניות בגרסת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.5 ק"מ לליטר, שיפור של כ-9.4% ביחס לגרסת ההנעה הקדמית עם המערך המתון המשווקת בישראל. בגרסת ההנעה הכפולה הצריכה היא 16.9 ק"מ לליטר.

סוזוקי ויטארה 2022: היברידי מלא, בינתיים באירופה
צילום: סוזוקי

לפי סוזוקי המערך החשמלי (140 וולט) חזק מספיק כדי לאפשר תנועה על חשמל למרחקים קצרים, כמו בגרסאות עם הנעה היברידית דומה, ומציינים כי לרכב מצב לנהיגה "חשמלית".

מידותיו החיצוניות של ויטארה ההיברידי זהות לאלה של הדגם המוכר. המערכת ההיברידית מוסיפה מעט למשקל עם נתון של 1,268 ק"ג, 38 ק"ג יותר מויטארה 1.4 ליטר מיקרו היברידי המוכר עם תיבה אוטומטית. גרסת ההנעה הכפולה רושמת 1,315 ק"ג. לתא המטען נפח 289 ליטרים, 73 ליטרים פחות מאשר בדגם המוכר.

בשלב זה לא ידוע על תכניות לשיווק הדגם בישראל.